Barlinek w fotografii : Baśniowe spotkanie w TMB : Bezdomny z wyboru : Co w Domu Dziecka : Co z BOMETEM : Czasy i obyczaje : Fotoplastikon : Gmina w statystyce : Konferencja nauczycieli : Konkurs Barlinek ma 725 lat : Listy do redakcji : Miejskie gody : Miejskie rozmaitości : Nowe władze Pogoni : Noworoczne TMB : Obelisk pionierom Barlinka : Ogłoszenia drobne : Orkiestra zagrała : Picasso - nieśmiertelna potęga sztuki : Poznajemy parki krajobrazowe : Program Mistrzostw Polski w Warcabach : Proza życia : Relacja z sesji Rady Miejskiej : Rola i etos radnego : Sport : Szkolne koło TMB : Trudny budżet gminy : Usc : W trosce o umiejętności uczniów : Wiadomości wędkarskie : Wiadomości ze szkół : Wspomnienie Edwarda Kowalka : Z lamusa Raptusa:


Konferencja nauczycieli

 

Jeszcze w grudniu ub. roku odbyła się konferencja, w której wzięło udział blisko 60 nauczycieli z gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych Barlinka.

 

Tematem konferencji zorganizowanej przez dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 Ryszarda Syrokę była „Korelacja programów wychowawczych i przedmiotowych w szkole gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej”. Celem konferencji była między innymi analiza porównawcza programów nauczania w tych dwóch stopniach szkół.

Dyskusja odbywała się w ośmiu zespołach nauczycieli różnych przedmiotów. Przysłuchiwałem się dyskusji zespołu nauczycieli przedmiotów zawodowych, techniki i informatyki. Wszyscy doszli tutaj do wniosku, że niestety uczeń kończący gimnazjum jest wręcz analfabetą  technicznym. Stare hasło: „Polak potrafi”, jeśli chodzi przynajmniej o umiejętności techniczne niestety wkrótce zaniknie. Jesteśmy zapatrzeni na programy zachodnie, a tam już się od tego odchodzi.

9-osobowy zespół stwierdził, że problemy wynikające z wprowadzenia reformy oświaty ministerstwo zrzuciło niestety na szkoły. Brakuje powiązań programów nauczania pomiędzy poszczególnymi stopniami szkół. Niezbędne jest zatem pilne spotkanie nauczycieli wszystkich trzech stopni szkół, aby ustalić założenia programowe, a nawet pokusić się o stworzenie programu autorskiego. Trzeba stworzyć dobre i jednolite podstawy w szkołach podstawowych i gimnazjach - stwierdzili nauczyciele.

Efektem tej wydaje się ważnej konferencji będzie raport.

KRZYSZTOF KĘDZIOR