Akcja - Rajd : Barlinek - ludzie i miejsca : Barlinek w fotografii : Boje o drogi : Duchy w TMB : Festiwal Piosenki : Finał konkursu w Osinie : Historia - 725 lat Barlinka : Ile kosztuje oświata : Karnawał w Dusseldorfie : Kryminałki : Kultura : Nowe TMB : Nowi sołtysi : Od pierwszych kroków : Ogłoszenia Drobne : Prezentacje - Metpol : Proza Życia : Punkt Informacji Unii Europejskiej : Relacje z sesji Rady : Rodzina ponad wszystko : Rozmaitości z Barlinka : Rozmowy o Barlinku : Sport : Tenisowe Mistrzostwa Barlinka : USC : Walne Emerytów : Wiadomości wędkarskie : Wiadomości ze szkół : Wspieranie przedsiębiorczości : Wywiad z prymusem : Zabytki, nasze zabytki : Znaki zapytania LO


Wiadomości ze szkół

WIEŚCI Z EKONOMIKA

Ferie zimowe, choć krótkie upłynęły w atmosferze humoru i zabawy. Młodzież bardzo chętnie uczestniczyła w zajęciach z zespołem muzycznym i tanecznym, buszowała po Internecie oraz szlifowała umiejętności gry w tenisa stołowego. Maturzyści utrwalali wiedzę w ramach konsultacji z języka niemieckiego, matematyki i historii. Swoje spotkania zorganizował również Klub Europejski, na których młodzież podejmowała bardzo ważne tematy np. Bezpieczeństwo w Europie wobec groźby wojny z Irakiem.

Trwały również przygotowania do konkursu ze znajomości Małego Rocznika Statystycznego.

27 lutego br. bawiliśmy się na ostatniej dyskotece karnawałowej. Miły wystrój sali, świetna muzyka i liczne grono uczestników zapewniły dobrą zabawę.

21 marca uczniowie naszej szkoły powitali wiosnę. Gry i zabawy sportowe, konkurs na najładniejszą Marzannę, maraton uśmiechu i karykatury Adama Małysza pozwoliły na chwilę oderwać się od nauki. Rywalizacja uczniów i nauczycieli dostarczyły wszystkim wiele emocji i niezapomnianych wrażeń. Wszystkich uczestników nagrodzono słodkościami.


Halo, tu Gimnazjum nr 2!

  • 19. II odbył się Szkolny Konkurs Recytatorski Poezji i Prozy pt: „Kaskaderzy Literatury”. Do etapu międzygimnazjalnego przeszły: N. Pietraszewska, K. Górczak, J. Mikołajczyk, N. Obidowska, M. Galecka i M. Rutyna.

  • 23 II w naszej szkole organizowany był Powiatowy Konkurs w Tabliczce Mnożenia dla klas III i IV Szkoły Podstawowej. Konkurs przygotowali  i prowadzili uczniowie klas I „a” i II „a”. Opiekunowie pani E. Kasperkiewicz i G. Dokurno.

  • 27 II uczennice N. Pietraszewska, K. Górczak i P. Hatłas brały udział w „Małym Konkursie Recytatorskim” organizowanym w BOK Panorama, który był jednocześnie eliminacjami do etapu rejonowego.

  • 7 III w Gorzowie WLKP reprezentacja naszej szkoły w składzie: A. Dudojć, M. Saleh, M. Sujkowski, G. Janicki i E. Białosowska zajęła II miejsce w Wojewódzkim Konkursie pt: „Parki Krajobrazowe Polski”. Opiekun pani D. Zajączkowska.

  • 4 III odbył się w Dębnie Rejonowy Konkurs Recytatorski Poezji i Prozy. Naszą szkołę reprezentowały uczennica kl. III a – N. Pietraszewska  i  II a  - P. Hatłas. Wyróżnienie otrzymała N. Pietraszewska.

  • 15 III uczennica naszego gimnazjum Marlena Tombak wzięła udział w III etapie I Ogólnopolskiego Konkursu Języka Niemieckiego dla Gimnazjum, który odbył się w Warszawie. Opiekun pani S. Pawłowska.

  • 15 III w Szczecinie grupa uczniów z klasy III „a” w składzie: A. Dudojć, M. Saleh, M. Sujkowski, Ł. Danisz i  D. Pilińska pod opieką pani E. Burzyńskiej i I. Ziarnkowskiej reprezentowała Barlinek na Wojewódzkiej Giełdzie Turystycznej. Uczniowie przedstawili tam liczne walory naszego miasta. Wystawa wzbudziła duże zainteresowanie. Dziękujemy mamie Marleny Tombak za zaangażowanie się w przygotowanie wystawy.

  • Z okazji „Dnia Kobiet” samorząd przygotował dla dziewczyn życzenia i słodki  upominek. Nauczycielki, panie z administracji i personelu otrzymały własnoręcznie wykonane przez uczniów kwiaty.

  • 8 i 13 III nauczyciele wzięli udział w spotkaniach zorganizowanych przez „Gazetę Wyborczą” dotyczących programu „Szkoła z Klasą”.

  • W konkursie na najładniejszy album walentynkowy wygrała klasa III „b”, II miejsce zajęła kl. III „a”, III miejsce kl. II „a”.

  • Klasa III a wzięła udział w Międzynarodowym Konkursie „Matematyka bez granic”. Z niecierpliwością czekamy na wyniki.

  • Grupa chłopców zajęła IV miejsce w Halowych Mistrzostwach w Piłce Nożnej. Opiekun pan M. Kusy. 

ON-a


Koło małych miłośników przyrody z SP nr 4 

20  lutego wybraliśmy się na planowaną od jesieni wycieczkę do stacji dydaktycznej w Lipach. Celem naszych  zajęć było szukanie śladów i tropów zwierząt. Tak naprawdę to mieliśmy trochę wątpliwości co do tego, czy  zajęcia będą udane, ponieważ po zimie w mieście pozostały już tylko niskie temperatury i resztki śniegu. Kiedy  jednak autokar wjechał na drogę do Łośna okazało się, że nasze obawy były bezpodstawne (śliska droga i sporo  śniegu). Na miejscu zostaliśmy przywitani przez panią Darię, która przygotowała bardzo ciekawe wprowadzenie   do tematu. W budynku stacji mogliśmy pooglądać ślady, które pozostawiły zwierzęta w lesie, np.gniazda, muszle, poroże, poobgryzane gałęzie drzew, szyszki i ich łuski.

Przed wyjściem w teren zostaliśmy podzieleni na grupy - otrzymaliśmy karty pracy w których mieliśmy  wpisywać m.in. ślad lub odgłos oraz gatunki zwierząt. Rubryk w tabeli było sporo, ale okazało się, że bardzo  szybko je wypełniliśmy, ponieważ wbrew wcześniejszym obawom śladów i tropów było całe mnóstwo . Podczas wędrówki po lesie znaleźliśmy „kuźnię dzięcioła”  (poobgryzane szyszki), „kuźnię wiewiórki ” (łuski  szyszki), legowisko saren, jelenia, kopiec mrówek do którego dobierał się dzięcioł zielony, trop sarny, wiewiórki, dzika, myszy, lisa, gniazdo pełzacza, buchtowiska dzików i ich „ręczniki” (tj. wytarta kora drzew).

Wypełniliśmy karty pracy, ale to nie koniec naszych zadań. Podsumowaniem zdobytej wiedzy były dwa  ćwiczenia. Pierwsze polegało n dopasowaniu tropów do rysunków zwierząt, natomiast drugie to puzzle, które  mieliśmy ułożyć według schematu: rysunek zwierzątka, najbardziej charakterystyczne miejsca pozostawienie  odchodów, trop i „mieszkanie”. Zadanie wykonaliśmy szybko i prawie dobrze.

Zajęcia niezwykle nam się podobały, to niesamowite ile można się nauczyć wychodząc poza „ ławkę szkolną”.

Widząc zaangażowanie dzieci byłam naprawdę dumna, że „mali miłośnicy przyrody ” to nie tylko nazwa  naszego koła, ale przede wszystkim konkretne działania prowadzone pod okiem specjalistów o najwyższej  klasie (naszym przewodnikiem była pani Daria Jachimowska). 

W tym roku szkolnym odbyliśmy już wiele wycieczek terenowych, bowiem spontaniczność i radość dzieci są  dowodem na to, iż najlepszym środkiem przekazu jest magia odkrycia i zachwyt piękna.

Składamy serdeczne podziękowania pracownikom BGPK za zaangażowanie i niezwykłą atmosferę podczas  zajęć. Jesteście wspaniali!

Koło małych miłośników przyrody z SP nr 4.

Opiekun Małgorzata Kozar


DZIEŃ KOBIET Wieści z LO przy ulicy Leśnej

                 Od najdawniejszych czasów kobiety stanowiły źródło inspiracji dla twórców różnych dziedzin sztuki. Ich obecność stawała się siłą napędową do nowych odkryć, podbojów, a czasem nawet wojen. Pierwsze wzmianki o specjalnym święcie tylko kobiet odnajdujemy już w starożytności. W ówczesnej Grecji mężatki o nienagannej reputacji organizowały festyn ku czci bogini życia i śmierci. Świętowały trzy dni w październiku, tuż przed jesiennymi siewami. Pierwszego dnia poszcząc, rozmyślały. Następnego – tańczyły, trzeciego zaś składały ofiarę z zabitego wcześniej prosiaka. Poświęcone mięso wraz z nasionami mieszano i rozrzucano po polach. Później Greczynki obchodziły Tesmoforie i święto Antesteriów. Kiedy czas świetności kultury helleńskiej minął, razem z nim zginęło gdzieś po drodze święto niewiast.

                Kolejne wzmianki o kobiecym świętowaniu odnajdujemy dopiero w 1824 r. Wtedy to praczki z Bonn – Benel urządziły sobie huczne zapusty. Podczas nich przebrane chodziły od gospody do gospody, tańczyły, śpiewały i piły, odrywając się od prozy życia.

                Międzynarodowy Dzień Kobiet obchodzono po raz pierwszy 19 marca 1911 roku w Danii, Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Ponad milion kobiet wyszło na ulice, domagając się praw wyborczych. Amerykanki - które już od 1858 roku demonstrowały na ulicach – obchodziły to święto pierwszy raz 20 lutego 1909 r. Jego hasłem było poparcie żądań praw wyborczych dla kobiet w USA. W 1912 r. do obchodów MDK przyłączyły się Francuzki, Holenderki i Szwedki, a później kobiety carskiej Rosji. W czasie Rewolucji Październikowej rząd bolszewicki ogłosił całkowite równouprawnienie i przeniósł Dzień Kobiet z lutego na 8 marca, dla upamiętnienia demonstracji kobiet rosyjskich, która odbyła się 8 marca 1917 r. w Piotrogrodzie. Tak już pozostało do dziś.

                MDK w Polsce Ludowej był obchodzony bardzo uroczyście. Uczyniono z niego „tulipanowo – goździkowe” święto. „Świętowali” najczęściej panowie.

                Obecnie 8 Marca ma wielu przeciwników, ale i zwolenników. Na szczęście nie wszyscy mężczyźni zapomnieli, iż świat nie mógłby istnieć bez kobiet, bez ich uczuciowości i serca, ofiarności, rozumu, intuicji i wdzięku. W naszej szkole, jak co roku, nie zapomniano o przedstawicielkach płci pięknej – ani tych dorosłych, ani tych nastoletnich. Męska część społeczności uczniowskiej przygotowała z tej okazji przezabawny, żartobliwy program artystyczny pt. „Gdyby Adam był Polakiem”. Zaprezentowano nam sceny z raju, które ukazywały pewne, jakże typowe, znane nam z życia codziennego, męskie cechy. Następnie wysłuchaliśmy pięknych wierszy o kobietach, a potem udzielano porad: „Jak wytrzymać ze współczesną kobietą ?”. Na zakończenie serdeczne życzenia złożył nam pan Dyrektor. Również w klasach czekały nas miłe niespodzianki ze strony chłopców. Na pewno po zakończeniu edukacji w tej szkole dzień 8 Marca będziemy miło wspominać.

                Myślę, iż to święto stanowi dla panów doskonałą okazję do zastanowienia się, czy bez kobiet w ogóle życie miałoby sens? Może więc warto nie raz w roku, a znacznie częściej, doceniać je oraz oddawać im należny hołd i szacunek.

Ola Kurek

kl IIIa LO


Matematyka bez granic

13 marca br. uczniowie klasy IIIa PG nr 2 wzięli udział w finale XIV edycji Międzynarodowego Konkursu Mathematiques sans frontieres. Pomysł konkursu zrodził się we Francji. Uczestniczą w nim uczniowie gimnazjów i I klas szkół średnich z wielu krajów. Celem konkursu jest przede wszystkim podniesienie:

  • zainteresowania matematyką,

  • poziomu pracy w grupach,

  • stopnia zaangażowania wszystkich uczestników grup,

  • inicjatywy własnej i rozwijanie twórczej aktywności uczniów,

  • stopnia opanowania języków obcych,

a także otwarcie granic między:

  • Francją i innymi krajami Unii Europejskiej i krajami kandydującymi do niej,

  • szkołami, zakładami pracy (sponsorami konkursu) i miastami,

  • matematyką i językami obcymi,

  • gimnazjami i szkołami ponadgimnazjalnymi,

  • szkołami publicznymi i niepublicznymi,

  • samymi uczniami.

Przygotowania do konkursu trwały od jesieni ubiegłego roku, młodzież przerobiła całe mnóstwo różnorodnych zadań matematycznych, tak na zajęciach lekcyjnych, jak również w domu. Wiele czasu na przygotowanie poświęcili także po swoich lekcjach, pracując wspólnie z wychowawczynią i jednocześnie nauczycielką matematyki, panią Ewą Burzyńską.

Sam konkurs przysporzył wielu emocji. Tematyka zadań obejmowała różne działy matematyki i uwzględniała jej korelację z innymi przedmiotami nauczania szkolnego. Konkurs zawierał zadania o różnym stopniu trudności; do niektórych zadań potrzebna była odpowiednio rozwinięta wyobraźnia przestrzenna i zdolności manualne, np. konstruowanie, wycinanie i naklejanie różnych figur płaskich w celu tworzenia z nich nowych konfiguracji, budowanie modeli brył o zadanych własnościach, itp.

Najważniejszy jednak jest fakt, że uczniowie wpadli na pomysł zgłoszenia się do takiego konkursu, o tak dużej renomie; przy tym - przede wszystkim świetnie się bawili. I co ciekawe, jak mówi sama młodzież - w klasie zapanowała atmosfera pełnej współpracy, jakiej dotąd chyba nie było.

Teraz trzeba czekać na wyniki i mieć nadzieję na wyróżnienie. Przy okazji - wychowawczyni wraz z młodzieżą dziękują Dyrekcji szkoły i nauczycielom za patrzenie w tych dniach „łaskawszym okiem” na klasę i umożliwienie im wystąpienia w tej imprezie.

Ewa Burzyńska

nauczycielka matematyki w PG-2


Arkady Radosław Fiedler w Publicznym Gimnazjum Nr 1

 Na zaproszenie p. Katarzyny Chełstowskiej i Alicji Chikh Sualiman odwiedził naszą szkołę 13 marca 2003 roku pan ARKADY RADOSŁAW FIEDLER.

Jest on współgospodarzem Muzeum – Pracowni Literackiej Arkadego Fiedlera w Puszczykowie pod Poznaniem. Zajmuje się dziennikarstwem i podróżowaniem. Na terenie muzeum wybudowano kopię Piramidy Chopsa. Jej projekt wykonał właśnie pan Arkady. W planach ma również budowę admiralskiego statku Krzysztofa Kolumba „Santa Maria”.

Nasz gość opowiedział nam wiele ciekawych historii o swoich podróżach. Uczestniczył w wielu wyprawach, najpierw ze swoim ojcem, podróżnikiem i literatem Arkadym Fiedlerem, potem sam je organizował: do Peru, Boliwii, Ekwadoru, Meksyku, Afryki, Kanady, a także na Sycylię.

Swoje opowieści zilustrował nam ciekawymi eksponatami. Przywiózł masę ciekawych historii spostrzeżeń i refleksji o geografii i przyrodzie dalekich stron świata, a pasjonujących zwyczajach i kulturze różnych plemion i narodów. Wszystkim pozostaną w pamięci historie o plemieniu „Kaczych Dziobów” czy magicznej mocy piramid.

 


Witamy w wiosennej Europie Poznajemy kraje Unii Europejskiej 

Pod tym hasłem 21 marca 2003 r. w publicznym Gimnazjum Nr 1 zorganizowano spotkanie całej społeczności uczniowskiej. Czegóż tam nie było?!

 

Wiadomości statystyczne, historyczne, geograficzne, literackie, barwy narodowe, hymny, tańce i śpiewy. Ciekawostka goniła ciekawostkę. Klasy prześcigały się w pomysłach. Inscenizowały, parodiowały, przeprowadzały wywiady, prezentowały modę, obyczaje, zapraszały do degustacji typowych potraw, a „Holendrzy” nawet obdarowali tulipanami.

Wszyscy świetnie bawili się przy kankanie, walcach Straussa, uczestniczyli w korridzie. Tańczyli „Zorbę” i klaskali w rytmie flamenco. Razem z brytyjską para królewską pili herbatkę i delektowali się puddingiem. Fanki szalały, gdy na scenie pojawiały się znane zespoły: ABBA, SPICE GIRLS, THE BEATLES.

Uczniowie udowodnili w tym dniu, ze każdy kraj UE warto odwiedzić, zwiedzić, poznać. Dwukrotnie zabrzmiało „Keine Grenzen” i było nader aktualne podczas tej prezentacji.

Duże słowa uznania należą się wszystkim wychowawcom, młodzieży i prowadzącym. Takie też skierowali do nich zaproszeni goście: sekretarz UMiG Barlinek Elżbieta Wrońska i dyrektor ZAESZ Zdzisław Kik oraz gospodarz całości  dyrektor Franciszek Snacki.

Dyrektor Lidia Kulczycka–Perske wyróżniła wszystkie klasy pamiątkowymi dyplomami i wyraziła nadzieję, że niedługo także Polska dołączy do grona państw unijnych, a wtedy i nasz kraj będzie prezentowany przez innych.

Do zobaczenia za rok.

Organizatorzy: Anna Sutkowska

Jolanta Hinc – Sucha

 

P.S. Wszystko można zobaczyć na kasecie Zbigniewa Lewandowskiego, który bardzo skrupulatnie rejestrował przebieg tych niezwykłych prezentacji.

 


PODRÓŻ DO HOLLYŁÓDŹ

Dnia 13 marca 2003 roku nasza klasa Ia LO wraz z wychowawczynią prof. Hanną Majewską wyruszyła do Łodzi. Wcześniej zawarliśmy znajomość internetową z uczniami jednego z łódzkich liceów. Znaliśmy ich z listownej prezentacji i e-maili. Po sześciogodzinnej podróży dotarliśmy na miejsce, gdzie przy niezbyt sprzyjających warunkach pogodowych zostaliśmy gorąco przywitani przez łodzian.

Głównym celem naszej wyprawy było uczestnictwo w III Międzyszkolnej Sesji Filmowej, a także integracja z klasą Ic z XXXV Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Batorego Łodzi. Z samego rana wybraliśmy się do szkoły, gdzie zostaliśmy bardzo mile przywitani – chlebem i solą. Sesja była niezwykle interesująca, obejmowała m.in. prezentację filmów takich jak: „Matrix”, „Gwiezdne wojny”. Przygotowali je uczniowie VI LO, XXXIV LO i XXXV LO w Łodzi.  Doktor Piotr Sitarski z UŁ przedstawił różne funkcje obrazu na przykładzie filmu „Matrix”. Swoją obecnością zaszczycił nas również p. Krzysztof Ptak – operator filmowy. Jest on autorem zdjęć do m.in. takich filmów jak „Historia kina w Popielawach”, „300 mil do nieba” i „Ediego”. Organizator sesji – prof. Lech Puszczyński mówił o zjawisku dejavu w filmie.

Po wielogodzinnych wykładach i dyskusjach nareszcie mieliśmy czas wolny, który przeznaczyliśmy na zakupy i bliższe zapoznanie.

Następnego dnia prof. L. Puszczyński – wychowawca klasy Ic – zapoznał nas pokrótce z historią Łodzi. Zwiedziliśmy m.in. Pałac Izraela Poznańskiego, w którym obecnie mieści się Muzeum Historii Miasta Łodzi. Zaproszono nas do gabinetów słynnych łodzian. W Panteonie Łódzkim dotychczas znaleźli się: Artur Rubinstein, Jan Karski, Jerzy Kosiński, Aleksander Tansmann, rodzina Bacewiczów.W 2001 roku otwarto gabinet  W. S. Reymonta, który uwiecznił dawną Łódź na kartach „Ziemi obiecanej”. W sali A. Rubinsteina podziwialiśmy prawdziwą statuetkę Oscara i nagrodę Emmy.

Na Piotrkowskiej – reprezentacyjnej ulicy miasta – podziwialiśmy Kościół pod wezwaniem św. Stanisława Kostki. Pałac Juliusza Heinzla (obecnie siedziba Urzędu Miasta Łodzi). Ogromne wrażenie wywarła na nas Piotrkowska, która jest najdłuższą ulicą w Polsce. Można na niej spotkać liczne pomniki, przepiękne budowle oraz współczesne centra handlowe. Wędrując od kamienicy do kamienicy, od pałacu do pałacu przysiadaliśmy na  ławeczce poety Juliana Tuwima, obok fortepianu A. Rubinsteina , przy pomniku autora „Ziemi obiecanej” –  Wł. St. Reymonta. Po dwóch dniach pełnych wrażeń nasz pobyt w Łodzi nieuchronnie zbliżał się ku końcowi.

Ze smutkiem żegnaliśmy naszych nowych przyjaciół. Humanistyczna wycieczka do Łodzi zakończyła się rozmowami, wymianą informacji, adresów. Jesteśmy bardzo wdzięczni za gościnność i dobre serce.

Obiecujemy, iż postaramy się im to zrekompensować, zapraszając łodzian do naszego miasta. Mamy nadzieję, że nastąpi to w najbliższym czasie.

W imieniu wszystkich uczestników serdecznie dziękujemy prof. H. Majewskiej, prof. L. Puszczyńskiemu, za zorganizowanie wycieczki, uczniom kl. I „c” XXXV LO za niezapomniane wrażenia, przemiłą atmosferę i gościnę…

                                                Uczennice kl. Ia LO

                                                                                                             M. Bartczak, M. Deszcz, K. Fajerska


Czas na podsumowanie

Udział uczniów LO przy ul. Leśnej w olimpiadach i konkursach 

Podobnie jak w ubiegłych latach uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w zmaganiach konkursowych i olimpiadach, z tą małą różnicą, że chętnych z roku na rok przybywa. Nie sposób wymienić i opisać wszystkiego, co się działo, ale myślę, że warto wspomnieć o tych najważniejszych.

W VII edycji Olimpiady Wiedzy o Unii Europejskiej na szczeblu okręgowym LO reprezentowało trzech uczniów. Byli to: Marta Jackowska z kl. IVc, Michał Jabłoński z kl. IIIb, Bartosz Osóbka z kl. IIIb. Zawody odbyły się 18.01.2003 r. na wydziale ekonomii Uniwersytetu Szczecińskiego. W części pisemnej udział wzięło 125 uczestników z całego województwa, wyłonionych w zawodach szkolnych. Najlepiej wypadł Michał Jabłoński, który zakwalifikował się do finału ustnego i ostatecznie zajął VII miejsce. Zabrakło niewiele, aby uzyskać awans do zawodów centralnych.

Dnia 21.02.2003 r. również w Szczecinie dwaj nasi uczniowie, wyłonieni w zawodach szkolnych, Bartłomiej Czerwik i Michał Jabłoński z kl. IIIb, walczyli o laury w zawodach okręgowych Olimpiady Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym. Tym razem również była olbrzymia konkurencja. Do części pisemnej przystąpiło 121 uczestników, mimo tego, że test był bardzo trudny, a nasi chłopcy debiutowali w tych zawodach, obydwaj zakwalifikowali się do etapu ustnego, odnosząc sukces. Bartek Czerwik zajął ostatecznie 24 miejsce, a Michał Jabłoński X miejsce, zdobył on tytuł laureata, a co najważniejsze – wywalczył sobie prawo udziału w zawodach centralnych, które odbędą się w Warszawie w dniach 29-30 III 2003.

Dnia 18.02.2003 również w Szczecinie odbyły się zawody okręgowe Olimpiady Wiedzy o Unii Europejskiej, organizowane przez Wyższą Szkołę Humanistyczną w Pułtusku.

Z naszego liceum zakwalifikowało się trzech uczniów. Byli to Michał Jabłoński z kl. IIIb, Łukasz Kik z kl.IIIb , Łukasz Mróz z kl. IVc. Po bardzo trudnej części pisemnej (97 uczestników) do etapu ustnego przeszedł Michał Jabłoński, który ostatecznie zajął IX miejsce. Ponadto podczas zmagań konkursowych uczniowie mogli spróbować swoich sił w Międzynarodowej Olimpiadzie Wiedzy o Unii Europejskiej w języku angielskim. Na 52 uczestników Michał Jabłoński zajął IV miejsce.

Czterech naszych uczniów : Michał Jabłoński i Bartłomiej Czerwik z kl. III b, Marta Bolon z kl. IV b oraz Marta Jackowska z kl. IV c – zakwalifikowało się do finału ogólnopolskiego konkursu „Polityk Junior-2003”. Odbędzie się on 22.03.03 w Szczecinie

Uczeń kl. IVb, Jarosław Lewicki, uczestniczył w II etapie Olimpiady Literatury i Języka Polskiego.

Uczniowie: Alicja Suterska z kl. Ia, Marek Mazurek i Łukasz Mróz z kl. IVc zakwalifikowali się do II etapu regionalnego XVIII Olimpiady Wiedzy Ekologicznej (22.03.03 r.) Uczeń kl. IIIb – Paweł Liśkiewicz zajął III miejsce w finale III Konkursu języka niemieckiego szkół średnich Powiatu Myśliborskiego , a IV miejsce w tym samym Konkursie uzyskała uczennica kl.IVc – Aleksandra Kozłowska.

Ewa Wawrzyniak