TYDZIEŃ TEATRU
„Tydzień Teatru” rozpoczął się w
dn. 27.03.2006 r., a więc w dniu, który jest obchodzony jako
Międzynarodowy Dzień Teatru. W tym dniu, dzieci z kółka teatralnego
zapoznały wszystkich z harmonogramem całego Tygodnia Teatru.

Następnie, pod naszą opieką (Wiesławy
Wielgus i Sławomiry Bojanowskiej), wykonały przedstawienie pt.
„Kłopoty Jurka i Felka”, które poruszało problemy zdrowotne i
higienę każdego człowieka. Po występie głos zabrała zaproszona przez
nas pani pielęgniarka –Jolanta Suterska. Nawiązując do
przedstawienia podkreśliła rolę higieny w naszym codziennym życiu.
Następnie odbył się pokaz kukiełek i
krótkie przedstawienie kukiełkowe pt. „Kopciuszek w stylu retro” w
wykonaniu kółka teatralnego.Podsumowując ten dzień, poprosiłyśmy
uczniów, aby gromadzili materiały, z których będą mogli robić różne
postacie lalek.
W drugim dniu, przedstawiciele kółka
teatralnego powitali na scenie dwie nowe grupy : klasę I b pod
opieką pani Eli Konowalskiej i klasę II a z panią Dorotą Kowalską.
W wykonaniu kl.I b obejrzeliśmy
inscenizację pt. „Żegnaj zimo, witaj wiosno”, która nawiązywała do
tradycji topienia kukły marzanny w dniu 21 marca na znak odejścia
zimy.
Po krótkiej przerwie, podczas której
nastąpiła zmiana dekoracji, na scenę wkroczyła klasa II a z
przedstawieniem pt. „Baśniowe troski”. Temat dotyczył czytania bajek
i zachęcał do sięgania po książki. W dobie komputerów czytanie
książek schodzi na dalszy plan, dlatego problem ten należałoby
poruszać częściej. Następnie podczas recytacji wierszy J. Brzechwy
kółko teatralne zademonstrowało teatr pacynek oraz pokazało różne
rodzaje pacynek.
Środa znów przyniosła zmiany: nowe
dekoracje, stroje i tematyka. Uczniowie z kółka teatralnego powitali
w tym dniu klasy:II b, II d, III d pod opieką p. Małgorzaty
Obidowskiej, p. Wioletty Kulczewskiej i p. Anny Plenzner. W ich
wykonaniu obejrzeliśmy przedstawienie pt. „Kot w butach”.
Potem krótka inscenizacja „Stoliczku,
nakryj się” w wykonaniu kl.III a pod opieką p. Marzeny Rychlińskiej
, która poruszała problem poszanowania lasu i używania podstawowych,
a jakże czarodziejskich słów : proszę, przepraszam, dziękuję.
„Teatr cieni” zakończył całość i tu
okazało się, że ta forma nie jest znana wszystkim dzieciom.
Wzbudziła ona bardzo duże zainteresowanie wśród widzów.

W czwartek przyszły zaproszone grupy
przedszkolne z Przedszkola Miejskiego Nr 2 „Pod Topolą” wraz z
opiekunami ( w ramach współpracy i integracji dzieci ze szkołą),
które zaprezentowały kolejno: „ Ja coś mam” w wykonaniu „Leśnej
Gromady” oraz „ Witaj wiosno” przez „ Misie Uszatki”. Nowe
dekoracje, stroje, trochę strachu i tremy, ale całość wspaniała.
Przedszkolaki wraz z paniami otrzymały słodycze i podziękowania
(również pisemne) za włączenie się do projektu.
Potem dzieci z kółka teatralnego
poruszając marionetkami wykonały taniec flamandzki. I tu się
okazało, jak trudno było wyszukać gotowe marionetki; niektóre trzeba
było zrobić samodzielnie.
W piątek gościliśmy z kolei grupę
przedszkolną „Motylki’z opiekunami. W ich wykonaniu obejrzeliśmy
inscenizację pt. „Śniadanie wróbli”, zachęcającą wszystkich do
dokarmiania naszych skrzydlatych przyjaciół. Za włączenie się do
projektu otrzymały słodycze i podziękowania.
W wykonaniu kółka teatralnego odbył się
pokaz teatru masek i pantomimy.
Wykonane przez uczestników kółka fraszki
były podsumowaniem i przypomnieniem terminów związanych z teatrem.
Wszystkie klasy otrzymały podziękowania
za występ lub za wcielenie się w rolę widza. Wszyscy, bowiem bardzo
chętnie oglądali przedstawienia, a sam teatr aby istnieć, musi mieć
i aktorów, i widzów. Zostały również przydzielone zadania do
wykonania, a czas przedłużono do 03.04.2006 r. na prośbę uczniów i
nauczycieli.
Wystawa prac odbyła się od
03.04.-05.04.2006 r. na dolnej rekreacji. Można tu było zobaczyć
różne lalki wykonane samodzielnie przez dzieci, jak i z pomocą
rodziców.
Według nas, nauczycieli, taka forma
pracy pobudza dzieci do twórczej aktywności, rozwija zainteresowania
teatralne oraz dostarcza przeżyć emocjonalnych i estetycznych.
Opracowały: W.
Wielgus i S. Bojanowska
|